FAQ - Veel gestelde vragen

Welkom op onze pagina met veel gestelde vragen.  Zoekt u een antwoord op een specifieke vraag, klik CTRL F en tik uw zoekwoord gevolgd door enter.  Dan springt u op deze pagina meteen naar de juiste sectie op deze 'FAQ-pagina'.

 Vooroordelen over de carwash


1. Mijn wagen is nieuw.  Ik ga nog niet in de carwash ermee.

De Wasbeer krijgt het vertrouwen van diverse autodealers.We wassen wekelijks tientallen nieuwe wagens die rechtstreeks van de fabriek komen en die we klaarmaken voor levering.We zijn trots dit te mogen doen voor een groot aantal concessiehouders in de streek.De kans is dus groot dat je nieuwe wagen al in één van onze wasstraten was,voor hij bij je aankomt.


2. Een carwash is niet milieuvriendelijk.

Bij de Wasbeer investeerden we op elke locatie in een ingenieus recyclagesysteem,waarbij we alle water terug opvangen ,filteren en hergebruiken.Op die manier gaan we verder dan de strengste normen in de milieuwetgeving.

 

3.Een carwash maakt krassen in de lak. 

De Wasbeer beschikt over ultramoderne wasstraten die uitsluitend werken met viltdoeken.Dit garandeert een krasvrij resultaat.In de klassieke spons die je thuis gebruikt ,blijven kleine zandkorreltjes achter,waardoor ze de volgende keer kleine krasjes geven.Bij de Wasbeer kan dit onmogelijk doordat we overvloedig(gerecycleerd)water gebruiken.We gebruiken ongeveer 20 emmers water per wasbeurt.Bovendien worden de installaties wekelijks grondig gereinigd zodat zandkorrels of ander vuil geen kans krijgen.Tot slot gebruiken we Sensotex borstels ,die zo zacht zijn dat ze zelfs na 300 wasbeurten geen sporen achterlaten.Dit is wetenschappelijk bewezen.Dit resulteert in het TUV keuringsattest.

 

4.Wassen heeft geen zin. De wegen liggen super vuil en het gaat regenen.

 Veel mensen wassen enkel de wagen bij mooi weer.In de herfst/winter worden al eens een aantal beurten overgeslagen.Nochtans is dit niet zo'n goed idee.Radio 2 vroeg het aan carrosserie-expert Yves de Boeck:"De waxlaag inbegrepen in de duurdere programma's van de carwash zijn altijd een goed idee.Ze doen de wagen niet alleen glanzen,maar ze beschermen hem ook tegen vuil,strooizout of vogelpoep".Bij de Wasbeer geven we in alle programma's 1,2 en 3 een beschermende waxlaag aan je wagen.Programma 1 voegt daarenboven een hardwax toe voor extra bescherming.

 

5.In de carwash wordt mijn wagen niet goed gewassen.

De wasborstels volgen de contouren van je wagen om zo nog beter te kunnen wassen-ze houden langer contact met het voertuig dankzij de vele elektronische 'ogen'.Een knap staaltje technologie, dat zorgt voor een uitstekend wasresultaat.Wist je trouwens dat we bij de Wasbeer zelf instaan voor de bouw van onze wasstraten?Door onze jarenlange ervaring ,bouwen we hierdoor technisch betere wasstraten en hebben we alles zelf onder controle. 

 

6.Mijn wagen is niet volledig droog.

Alle wagens worden nagespoeld met osmosewater voor een streepvrij resultaat.Na droging,is het inderdaad niet mogelijk om alle waterrestjes te doen verdampen.Vooral de spiegelkappen en kleine kiertjes vormen een probleem.Om dit te verhelpen voorziet de Wasbeer perslucht in het stofzuigerpark.Met deze installaties kan je de laatste waterrestjes wegblazen.Gebruik de perslucht bovendien gerust ook voor je dashboard stofvrij te blazen.Daarnaast kan je gebruik maken van de Wasbeer doekjes.Onze eigen doekjes nemen uitstekend vocht en stof op.Deze doekjes zijn te koop in de shop aan €2 en men kan levenslang inwisselen voor een gewassen exemplaar.


 

Uitleg specifieke termen

-Uplift

Uplift is de naam van ons carcleaning programma.  Bij een uplift wordt de wagen gewassen,gestofzuigd en dashboard en binnenkant ramen worden opgepoetst. Meer info hier

 -Relift

Een relift is dezelfde behandeling als de uplift maar uitgebreider.(grondiger) Meer info hier

-Bodemwas of chassiswas

De bodem- of chassiswas bestaat eigenlijk uit krachtige hogedruksproeiers die gemonteerd zijn in de vloer van onze wasstraten.Zo krijgt de bodem een grondige spoelbeurt om eventuele modder of strooizout(winterperiode) te verwijderen.

-Ozonbehandeling

Last van tabaksgeuren of dergelijke in de wagen?Dan biedt een ozonbehandeling DE oplossing.Het ozontoestel zet een chemisch proces in werking die de vervelende geuren afbreekt en terug omzet in zuivere zuurstof.Meestal is het nodig om vooraf de oorzaak van de vervelende geur aan te pakken d.m.v. een interieur reiniging.De ozonbehandeling duurt 12h en dit gebeurt meestal 's nachts.

 -Clayen van de lak

De lak van je wagen wordt dagelijks blootgesteld aan verontreinigingen:zure regen,teerspetters,hars en dergelijke meer.Na verloopt van tijd voelt de lak ook niet meer glad aan.Het is van groot belang om een zuiver lakoppervlak te hebben alvorens men simoniseert of krassen uitpoliert.Na het clayen is de lak terug superglad en kan deze opnieuw beschermd worden door een wax- of simonislaag.

Onze tankstations:

Oostnieuwkerksesteenweg 138, Roeselare
Molenhoekstraat 24, Izegem en Provinciebaan 49, Ledegem